l1070943Søndag den 3. november blev der afholdt garagemøde hos Lars Skotte. Overskriften var "Blondie undressed" - måske for at lokke husarerne ind? Der var i hvert fald flot deltagelse. Vi var knap 20 TR-entusiaster. Undertitlen var dog "Rolling chassis", så det bragte forventningerne på plads.
Lars har fundet en TR5 PI som garagefund i Birkerød. Der har den stået urørt i årevis, hvilket billeder af fundet også beviste, - den så ikke godt ud. Men Lars er nu begyndt at restaurere fundet fra bunden af.

"Blondie" kommer vist nok af, at Lars´s kone allerede har besluttet, at bilen skal males hvid/creme, når man når der til.
Som det fremgår af billederne, så var Blondie´s understel ved at være smukt igen. Rammen var restaureret, der var kommet 4 hjul på, og motor og gearkasse var monteret.

Det er altid lærerigt af se en TR strippet for karosseri og aptering, så man kan se de ædlere dele, som man normalt skal ned og ligge på gulvet, for at få overblik over.
Undervejs blev der drøftet masser af teknik. Hvordan udskifter man rustne dele på en gammel ramme? Hvordan forstærker man bagbroen på en TR? Er de originale bagerste støddæmpere værd at genbruge, eller skal man hellere investere i et sæt moderne dæmpere og et par monteringsbeslag (Lars havde et brugt sæt liggende, men det blev dog ikke afsat på dagen)? Hvad skal man passe på, når man skifter hjullejer bag, og har du for nylig kontrolleret, om dine ophængsbeslag for de bagerste svingarme (IRS) er de rigtige? De skal have 1, 2, 3 eller 4 hak i oversiden, og monteres de rigtige steder, for at bagenden kan justeres korrekt op.

Sidst på arrangementet viste Peter film fra gamle dage om TR-biler. Rigtig interessant at se for entusiaster. Desværre var der så godt gang i snakken på det tidspunkt, at vi var flere, der ikke nåede at se med. Måske vi kan lokke Peter til at tage filmene med til det kommende gløgg-arrangement, så flere får en chance.

l1070971Lars trakterede undervejs med en kold fra kassen eller en Cola, alt efter ønske, og ved 5-tiden bevægede vi os ud i mørket, for at køre hjem, - Roald var arriveret i sin flot polerede TR6. Desværre regnede det, men det gav en del "street-credit".

KUR

2 år siden

Så er det i denne weekend at det berømte Kas Kastner Cup (opkaldt efter den nu afdøde Triumph Racing ikon, Kas Kastner) køres i Portland USA - er du til Race med Triumph så er det her det sker 👌😎🏎 ... Se mereSe mindre
Se på facebook

2 år siden

Meine Lieblings-Rennstrecke, der Nürburgring. Foto von einer GLP. Meine erste Veranstaltung, war auf dem Nürburgring, bei einer GLP, mit einem Steyer-Puch, 1965. ... Se mereSe mindre
Se på facebook

2 år siden

This is an appeal to anyone in Aarhus area who can maybe help me with my engine. I have rebuilt carbs and also did a top end rebuild, I have simply got something wrong, the RPM on my TR6 is too high (1400 snd increases when hot) meaning no town driving as I risk overheating. I have exhausted my limit of knowledge and need help, I guess on timing and fuel (its a carb version with 175s) , so please see this as a call for help to anyone who can recommend some help or can help in the Aarhus area. My recent planned road trip to Germany I had to cancel and want some summer driving. Richard ... Se mereSe mindre
Se på facebook