Mødereferat fra generalforsamlingen søndag den 4. maj 2014 kl. 10:00.
Referent: Klaus Ulrik Rasmussen
Mødet blev afholdt i Hørsholm kommunes lokaler, Kammerrådensvej 15, Hørsholm.
Dagsorden
1. Valg af dirigent
2. Bestyrelsens beretning for året.
3. Det reviderede regnskab for seneste regnskabsår .
4. Valg af bestyrelsesmedlemmer, revisor og revisorsuppleant.
5. Behandling af indkomne forslag (der var ikke indkommet forslag).
6. Eventuelt.
Ad.1 Valg af dirigent.
Generalforsamlingen valgte Ib Thyregod til dirigent. Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt jf. vedtægterne.
Ad 2. Bestyrelsens beretning for året v/ formanden Bjarne Roed.
Formandens beretning er udgivet som særligt dokument, der kan læses her.
I kort form omtalte formanden følgende emner:
- Foreningen har nu 136 medlemmer, hvilket er meget tilfredsstillende.
- Der havde i årets løb været en del ændringer i bestyrelsens sammensætning.
- Formanden takkede Eventudvalgets medlemmer for en stor indsats og omtalte flere af årets mange
aktiviteter.
- Formanden takkede specielt Lars Nyegaard for varetagelsen af opgaven med vedligeholdelse af
hjemmesiden. Hjemmeside har i årets løb gennemgået en teknisk hovedrenovering.
- Bestyrelsen har i årets løb arbejdet en del for at styrke samarbejdet med andre organisationer. Det gælder i
særlig grad DTAK, men også TR-Club Danmark samt det internationale TR-samarbejde.
Generalforsamlingen tog formandens beretning til efterretning.
Ad 3. Det reviderede regnskab for seneste regnskabsår.
Kassereren Klaus Ulrik Rasmussen omtalte indledningsvis udviklingen i medlemstallet. Ved udgangen af 2011 var vi 98 medlemmer. Ved udgangen af 2012 og 2013 var vi henholdsvis 118 og 145 medlemmer. På nuværende tidspunkt (starten af maj) er vi 136 medlemmer. Det er udtryk for, at der altid sker udmeldelser i forbindelse med opkrævning af kontingent for det kommende år. I år udmeldte 19 medlemmer sig, men til gengæld har 10 nye meldt sig ind siden årsskiftet. Hovedårsagen til, at medlemmer melder sig ud er, at de har solgt deres TR. Det er forventningen, at vi i årets løb når op på mindst samme medlemstal som sidste år.
Kassereren gennemgik det udsendte regnskab. Årets resultat var et overskud på 1.151,74 kr. Klubbens kassebeholdning var ved årets slutning 21.802,12 kr.
Klubben er i årets løb overgået til brug af et edb-baseret regnskabssystem, hvilket har øget sikkerheden og kontrolmulighederne i regnskabsføringen, som efterlyst på sidste års generalforsamling. Klubbens Revisor (Mads Thyregod) kunne bekræfte, at der efter hans vurdering nu var rimeligt godt styr på klubbens bogholderi og regnskab.
Bestyrelsen fremlagde et budget for 2014 med et budgetteret underskud på 3.000 kr. Årsagen var, at bestyrelsen finder, at der ikke er behov for yderligere konsolidering af kassebeholdningen, og at der derfor kan afsættes lidt flere midler til afholdelse af arrangementer for medlemmerne. Yderligere fastholdes kontingentet på 250 kr. årligt, - hvilket er lavt i forhold til de fleste andre tilsvarende klubber.
Det fremlagte regnskab og budget blev godkendt af generalforsamlingen.
Ad 4. Valg af bestyrelsesmedlemmer, revisor og revisorsuppleant.
I den siddende bestyrelse ønskede næstformand Hans Henrik Riemann ikke at genopstille af arbejdsmæssige årsager.
Ligeledes ønskede Jens Kristian Pedersen, der i årets løb var indkaldt som suppleant, ikke at genopstille, - også af arbejdsmæssige årsager.
Formanden Bjarne Roed var på valg, og genopstillede.
Bestyrelsen opstillede Povl Toftegaard Petersen og Christian Gravesen til nyvalg til bestyrelsen.
Generalforsamlingen valgte Bjarne Roed, Povl Toftegaard Petersen og Christian Gravesen til bestyrelsen.
Bestyrelsen består her efter af de tre nyvalgte medlemmer samt Klaus Ulrik Rasmussen, der ikke var på valg.
Som revisor blev valgt Mads Thyregod. Der blev ikke valgt en revisorsuppleant.
Ad 5. Behandling af indkomne forslag.
Der var ikke indkommet forslag.
Ad 6. Eventuelt.
- Lars Skotte benyttede lejligheden til at opfordre medlemmerne til at slutte op om foreningens arbejde ved dels at deltage i arrangementerne (pt. det kommende arrangement d. 10. maj) og dels til at man meldte sig som ressourcepersoner i forbindelse med gennemførelsen af arrangementer, så det ikke hele tiden var de samme personer, der holdt for.