tr-register-uk-international-weekend-2012-malvern-014

Som tidligere annonceret på hjemmesiden deltog Peter Andersen og Lars Skotte i årets største TR begivenhed i Europa, den engelske TR Register Internationale Weekend i Malvern 10-12 august.

 

Vi kørte hjemmefra onsdag den 8 august i Lars’ grønne TR5, tog færgen Esbjerg-Harwich og fik således en ekstra dag i England inden begivenhederne begyndte om fredagen. Vi benyttede ’fridagen’ til at aflægge den berømte racerbane Silverstone et besøg. På vejen dertil ad de mindre landeveje noteredes et stort skilt med påskriften ’TANKS A LOT’. Vi gjorde omgående holdt for at undersøge dette fænomen nærmere.

tr-register-uk-international-weekend-2012-malvern-004

En stor gård, hvor der befandt sig et utal af kampvogne, selvkørende kanoner, pansrede mandskabsvogne samt mange andre slags militærkøretøjer. De venlige mennesker inviterede os indenfor og vi gik måbende rundt og beundrede de fantastiske mastodonter. De efterlyste i øvrigt bedre brugte biler til ’tankoverkøring’ en på stedet udbredt og velyndet sportsgren, måske den finder vej til OL!!

Vi fandt vores Bed & Breakfast, som lå langt ud på landet, men tæt på Silverstone.

Næste dag, fredag morgen kørte vi ind på banen, fik adgang til ’Old Paddock’ hvorfra vi kunne færdes over det hele. Der foregik en hel del aktiviteter i form af træningskørsel, ingen egentlige løb. Mange forskellige klassiske biler var at finde på banen, Morgan, Triumph, Austin Healey, Jaguar, Bentley og mange andre. Bentley klubben afholdt løb om lørdagen.

tr-register-uk-international-weekend-2012-malvern-002

Vi tilbragte det meste af dagen på Silverstone i et fantastisk fint vejr, varmt og solrigt. Vi nåede frem til Malvern ud på eftermiddagen, blev indregistreret (eneste danskere) og gik derefter rundt på pladsen og genså gamle bekendte fra de tidligere år vi deltog. Firmaerne og de handlende var nu i fuld gang med at stille deres boder mm. op. Vores TR5 havde fået nogle kedelige raslelyde ude på de dårlige engelske landeveje, så næste dag fik vi den ind i hallen for ’concours’ og ’owners pride’. Her viste det sig, at link armene til de bagerste støddæmpere var blevet ødelagt i kugleledene. Hen til leverandør Moss’ stand, hvor vores gode bekendte straks ombyttede de dårlig arme til nye uden beregning, vi er jo gode kunder!! Inde i hallen meldte vi TR5’eren til klassen ’owners pride’. Om søndagen kunne vi skuffende konstatere, at vi ikke havde fået præmie, som vi fik forrige gang også med en TR5’er, men som arrangøren sagde, det var nok fordi vi ikke var tilstede, da dommerne gik rundt for at bedømme bilerne og snakke med ejerne. Når vi ikke var ved bilen, var det fordi vi var blevet anmodet om at afholde et møde med TR Register UK formand Chris Cunnington og hans Coordinator Chris Hale. De to herrer ville gerne opdateres på situationen vedrørende TR Register DK. Vi kunne meddele, at klubben havde succes over al forventning, samt at det endelig så ud til, at den gamle klub nu langt om længe var indstillet på at indledende et begyndende samarbejde. De var meget tilfredse med denne positive udvikling og så fortrøstningsfuldt frem til det Internationale Coordinators Meeting i Norge i oktober, hvor TR Register DK præsenterer klubben.

tr-register-uk-international-weekend-2012-malvern-011

På den store markedsplads var der nok op til et par tusinde TR biler til stede. Endnu flere mennesker, bilejere og tilskuere, glædede sig over det pragtfulde skue i det aldeles flotte vejr.

tr-register-uk-international-weekend-2012-malvern-008

Det var så varmt, at Peter og jeg måtte aflægge mange besøg i ølteltene.

I år var Irland mangfoldigt repræsenteret og det var da også en irsk TR4, der løb af med årets store vandrepræmie som bedste udenlandske TR bil, den vi vandt i 2009.

Peter og jeg fandt flere sjældne TR dele, som vi længe havde ønsket os, de blev indhandlet til absolut fornuftige priser. Vi fik ligeledes solgt nogle af de dele vi havde taget med hjemmefra.

Igen i år boede vi på B&B hos Pauline og Keith og det blev til mange hyggelige stunder med dem. Senere om aftenen gik vi over gaden, hvor vores stampub befinder sig, også her blev vi budt hjertelig velkommen af værten m.fl. med ordene ’you are finally back, welcome’. Det er dejligt at føle sig hjemme i det fremmede!!

Mandag d. 13. august kørte stille og roligt tværs over England mod Harwich, nåede færgen uden problemer og efter en fin overfart kunne vi næste dag køre direkte hjem.

Alt i alt en meget vellykket tur, kan anbefales til alle klubmedlemmer, det er en fantastisk oplevelse,

Den nye TR’er opførte sig fint (næsten), den bruger lidt for meget benzin, så den skal have skiftet dyser og trimmet Metering Unit, så bliver den nok ligeså økonomisk som den anden TR5’er.

2 år siden

Så er det i denne weekend at det berømte Kas Kastner Cup (opkaldt efter den nu afdøde Triumph Racing ikon, Kas Kastner) køres i Portland USA - er du til Race med Triumph så er det her det sker 👌😎🏎 ... Se mereSe mindre
Se på facebook

2 år siden

Meine Lieblings-Rennstrecke, der Nürburgring. Foto von einer GLP. Meine erste Veranstaltung, war auf dem Nürburgring, bei einer GLP, mit einem Steyer-Puch, 1965. ... Se mereSe mindre
Se på facebook

2 år siden

This is an appeal to anyone in Aarhus area who can maybe help me with my engine. I have rebuilt carbs and also did a top end rebuild, I have simply got something wrong, the RPM on my TR6 is too high (1400 snd increases when hot) meaning no town driving as I risk overheating. I have exhausted my limit of knowledge and need help, I guess on timing and fuel (its a carb version with 175s) , so please see this as a call for help to anyone who can recommend some help or can help in the Aarhus area. My recent planned road trip to Germany I had to cancel and want some summer driving. Richard ... Se mereSe mindre
Se på facebook