Den 25. februar havde Jan inviteret os til at komme og se hvor langt han var kommet med restaureringen af sin TR3.


Vi startede med kaffe og hjemmebagte boller og kringle i køkkenet, hvor han havde lagt karburatorer og instrumenter frem på køkkenbordet, og han fik vores mening om hvad han burde gøre ved dem.

Derefter gik vi ud i værkstedet, og man må sige der er sket meget siden vi var der for et år siden. Alt pladearbejde er lavet og malet i british racing green. Det var tydeligt at han havde brugt mange timer og været meget omhyggelig med alle detaljer. Det blev man også klar over da han fortalte om hvordan han havde grebet det an. Han fortalte bl.a. at han havde opdaget at beslagene til vindspejlet ikke sad ens i begge sider, hvilket bevirkede at a-stolpen i højre og venstre side havde forskellig hældning –ca. 1 cm. Det vil man normalt ikke opdage, men da han er så heldig at have en original hardtop er det jo et stort problem, så efter at have kontrolleret at karrosseriet ikke var skævt, fik han rettet beslaget.

 

Vi fornemmede også at hele familien stod bag projektet, og derfor havde det heller ikke været et problem, at karrosseriet havde plads i stuen fra det kom fra maleren og til det skulle monteres!!
Desværre var fremmødet ikke så stort, men os der var der havde et par hyggelige timer, så stor tak til Jan og Anne Mette. Vi glæder os til at se jer på vejene, forhåbentlig denne sommer.

 

/Tage

2 år siden

Så er det i denne weekend at det berømte Kas Kastner Cup (opkaldt efter den nu afdøde Triumph Racing ikon, Kas Kastner) køres i Portland USA - er du til Race med Triumph så er det her det sker 👌😎🏎 ... Se mereSe mindre
Se på facebook

2 år siden

Meine Lieblings-Rennstrecke, der Nürburgring. Foto von einer GLP. Meine erste Veranstaltung, war auf dem Nürburgring, bei einer GLP, mit einem Steyer-Puch, 1965. ... Se mereSe mindre
Se på facebook

2 år siden

This is an appeal to anyone in Aarhus area who can maybe help me with my engine. I have rebuilt carbs and also did a top end rebuild, I have simply got something wrong, the RPM on my TR6 is too high (1400 snd increases when hot) meaning no town driving as I risk overheating. I have exhausted my limit of knowledge and need help, I guess on timing and fuel (its a carb version with 175s) , so please see this as a call for help to anyone who can recommend some help or can help in the Aarhus area. My recent planned road trip to Germany I had to cancel and want some summer driving. Richard ... Se mereSe mindre
Se på facebook