Endelig dukkede den 7. Juni op, og 9 fuldblods TR-biler stod struttende klar til afgang på Circle-K på Karlslunde S – med 17 ikke-klimatosser, men derimod med 17 entusiastiske forventningsfulde og feriestemte TR-tosser.

Slideshow.JPG

Alle behørige forberedelser til kørselsudfordringen var på plads – strøm, luft, vand, 100 oktan benzin og 20/50 olie var fyldt til randen. Alle biler skinnede om kap og stod skarpe – hvilken fryd om end det støvregnede en kende.

IMG_0709.JPG

Kl.: 06:30 fløjtede arrangørerne Elisabeth og Carsten opstart og afgang mod færgen i Gedser og de 4 dages TR-eventyr med de øvrige 200 deltagende TR-biler i Linstow – lidt nordvest ift. Berlin.

IMG_0708.JPG

Efter morgenmad og færgetur til Rostock, kørte vi med kluden nede ad de allermindste smukke, krogede og bakkede veje til ”Strandhaus am Inselsee”, hvor vi med skøn søudsigt nød en let frokost, og naturligvis med den obligatoriske Weizen Hefe – halbes liter danke..

IMG_0711.JPG

Kanon velkomst i Linstow til det store TR-Pinsetræf – æresport med gewezener til de tørre halse osv..

3404.jpg

Gudskelov var silden i år erstattet af en pølsemad. Vi var heldige – vi danskere blevet nemlig stuvet sammen i 3 huse, så vi kunne oprette vor egen lille danske TR-koloni, hvor mellemtiderne i det heftige træf-program kunne bruges til kaffepauser, og gode Biergarten-snakke ud på de små timer. Super hyggeligt – dejligt sammenhold med godt TR-kammeratskab.

IMG_0789.JPG

Om dagen fantastiske udfordrende; men smukke køreture – og der skal ikke lægges skjul på, at det virkelig gik hen over stok og sten. Mens vi humpede os over de toppede gamle DDR-brosten man åbenbart finder overalt i det forgangne Øst-Tyskland, sad hjertet beklemt højt oppe i halsen på hver eneste ærlige TR-ejer – især efter de nye ildevarslende udefinérbare sære lyde poppede op fra fjedre, bøsninger og støddæmpere. Milde Moses – lad det blive sidste gang vi kommer på de kanter, med vore sarte TR-biler.

6767.jpg
IMG_0722.JPG
IMG_0781.JPG

Om aftenen gode middage, hvoraf den sidste tog kegler med udendørs Western-Barbecue med efterfølgende aftenunderholdning i form af inciterende line-dance med live-band. Flere af os var heftigt Cowgirl/boy-udklædte denne aften, og mange dansede gevaldigt igennem, og gav alt hvad de havde i sig på dansegulvet.

IMG_0778.JPG

Med et var de skønne 4 dage smuttet, og vi skulle desværre ta´ endeligt afsked med vore tyske TR-venner. Og 7 af de 9 biler vendte næsen hjemad i samlet flok mod gode gamle Danmark, medens de sidste 2 kørte mod Osnabrück for at fejre TR6´erens 50 års fødselsdag sammen med særligt TR6-entusiastiske TR-venner fra hele verden.

/Johannes

2 år siden

Så er det i denne weekend at det berømte Kas Kastner Cup (opkaldt efter den nu afdøde Triumph Racing ikon, Kas Kastner) køres i Portland USA - er du til Race med Triumph så er det her det sker 👌😎🏎 ... Se mereSe mindre
Se på facebook

2 år siden

Meine Lieblings-Rennstrecke, der Nürburgring. Foto von einer GLP. Meine erste Veranstaltung, war auf dem Nürburgring, bei einer GLP, mit einem Steyer-Puch, 1965. ... Se mereSe mindre
Se på facebook

2 år siden

This is an appeal to anyone in Aarhus area who can maybe help me with my engine. I have rebuilt carbs and also did a top end rebuild, I have simply got something wrong, the RPM on my TR6 is too high (1400 snd increases when hot) meaning no town driving as I risk overheating. I have exhausted my limit of knowledge and need help, I guess on timing and fuel (its a carb version with 175s) , so please see this as a call for help to anyone who can recommend some help or can help in the Aarhus area. My recent planned road trip to Germany I had to cancel and want some summer driving. Richard ... Se mereSe mindre
Se på facebook