TR250 Jasmin YellowDel 1 – Det første møde og overvejelserne

Det var i starten af december 2007 en af de aftener hvor man keder sig lidt inden juleræset bryder løs. Jeg surfede på nettet og faldt ”desværre” over en annonce hvor der var en TR250 til salg og umiddelbart så den faktisk rimelig pæn ud på billederne – selv om der stod restaureringsprojekt i annoncen.

En af de typiske hvor køberen - en flink mand i Korsør - havde fundet ud at det ikke var bare lige. Efter en del korrespondance og telefonsnak tog jeg til Korsør. Det mest positive ved bilen var den pæne stand rent rustmæssigt. Resten bar præg af Californiens sol og 20 år + siden sidste tur på vejen – med andre ord en total rebuild som det efterhånden hedder på dansk – men kærlig gør jo blind og min GT6’er var jo blevet rigtig flot.

Efter godt et par ugers diskussion om pris, stand og hvad han havde givet for den for 5 år siden blev vi enige mellem jul og nytår

Via min opbyggede forbindelse til Polen fra GT6’eren blev jeg enig med mig selv og ikke mindst min familie om at det jo nok var den vej den skulle grejes – hvis altså at 250’ern skulle ud at køre inden for en overskuelig fremtid.

Det blev imidlertid starten af april 2008 inden vi fik transporten til den sydlige del af Polen (1600 km fra København er et pænt stykke vej med trailer) arrangeret og de var klar til at ”se” på herlighederne. Herefter gik det løs med adskillelse og sandblæsning. Kommunikation via nettet via billeder – det er her internettet står sin prøve supporteret af en god ven der kan polsk, google translator og en god portion tålmodighed.

Som det kan ses  på billederne blev der ikke gjort nogen form for kompromis og projektet gik pænt fremad.

Bjarne

(fortsættes)

Share →

3 Responses to TR250 Jasmin Yellow – Fra skrot via Polen til noget meget flottere ( Del 1 )

  1. Lars siger:

    Troede ellers, at den “polske forbindelse” var noget skidt. Har de faktisk nogen viden om TR-bilerne? At du vælger at sende bilen til Polen, må bero på en eller anden erfaring. Kan du delagtiggøre os i den?
    Er det kun visse typer arbejde, de kan ordne derovre? Etc, etc.
    Ja, måske kommer det i næste afsnit af historien, men lad os under alle omstændigheder høre nærmere.
    Lars

  2. Bjarne siger:

    Hej Lars
    Der findes gode forbindelser og der findes dårlige forbindelser – også her i Danmark. Jeg er også den lykkelige ejer af en GT6 mk2 som jeg har fået istandsat samme sted med et meget flot reslutat. Du kan finde billeder af bilen blandt andet fra vores Gavnø tur.

    Jeg går en del “op i” at tingene skal fremstå i original stand når de færdige og så tager et total projekt rigtig lang tid.

    Det som de er gode til der hvor jeg “kommer” er pladearbejde (delene laves i hånden) lakering og interiør. De kan lave stort set alle gamle biler fordi de aldrig har lavet andet – man kunne ikke købe reservedele og så måtte man lave det i selv og det er det håndelag er det som jeg har været på udkik efter.

    Der kommer flere billeder fra projektet i næste afsnit og så kan du jo selv bedømme
    Bjarne

  3. Tim siger:

    Hej Bjarne:)

    Hvilke værksted benytter i Polen ? Det vil være til stor hjælp :-)))

    Bedste hilsner Tim

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

The world's most critical jewelry and watch model when it comes to put together income creates considerably more as compared to 2 / 3 of income for richard mille replica Swiss mother or father Richemont, however observe income have disappeared often while necklaces income have got boomed.