TR250 Jasmin YellowDel 1 – Det første møde og overvejelserne

Det var i starten af december 2007 en af de aftener hvor man keder sig lidt inden juleræset bryder løs. Jeg surfede på nettet og faldt ”desværre” over en annonce hvor der var en TR250 til salg og umiddelbart så den faktisk rimelig pæn ud på billederne – selv om der stod restaureringsprojekt i annoncen.

En af de typiske hvor køberen - en flink mand i Korsør - havde fundet ud at det ikke var bare lige. Efter en del korrespondance og telefonsnak tog jeg til Korsør. Det mest positive ved bilen var den pæne stand rent rustmæssigt. Resten bar præg af Californiens sol og 20 år + siden sidste tur på vejen – med andre ord en total rebuild som det efterhånden hedder på dansk – men kærlig gør jo blind og min GT6’er var jo blevet rigtig flot.

Efter godt et par ugers diskussion om pris, stand og hvad han havde givet for den for 5 år siden blev vi enige mellem jul og nytår

Via min opbyggede forbindelse til Polen fra GT6’eren blev jeg enig med mig selv og ikke mindst min familie om at det jo nok var den vej den skulle grejes – hvis altså at 250’ern skulle ud at køre inden for en overskuelig fremtid.

Det blev imidlertid starten af april 2008 inden vi fik transporten til den sydlige del af Polen (1600 km fra København er et pænt stykke vej med trailer) arrangeret og de var klar til at ”se” på herlighederne. Herefter gik det løs med adskillelse og sandblæsning. Kommunikation via nettet via billeder – det er her internettet står sin prøve supporteret af en god ven der kan polsk, google translator og en god portion tålmodighed.

Som det kan ses  på billederne blev der ikke gjort nogen form for kompromis og projektet gik pænt fremad.

Bjarne

(fortsættes)

2 år siden

Så er det i denne weekend at det berømte Kas Kastner Cup (opkaldt efter den nu afdøde Triumph Racing ikon, Kas Kastner) køres i Portland USA - er du til Race med Triumph så er det her det sker 👌😎🏎 ... Se mereSe mindre
Se på facebook

2 år siden

Meine Lieblings-Rennstrecke, der Nürburgring. Foto von einer GLP. Meine erste Veranstaltung, war auf dem Nürburgring, bei einer GLP, mit einem Steyer-Puch, 1965. ... Se mereSe mindre
Se på facebook

2 år siden

This is an appeal to anyone in Aarhus area who can maybe help me with my engine. I have rebuilt carbs and also did a top end rebuild, I have simply got something wrong, the RPM on my TR6 is too high (1400 snd increases when hot) meaning no town driving as I risk overheating. I have exhausted my limit of knowledge and need help, I guess on timing and fuel (its a carb version with 175s) , so please see this as a call for help to anyone who can recommend some help or can help in the Aarhus area. My recent planned road trip to Germany I had to cancel and want some summer driving. Richard ... Se mereSe mindre
Se på facebook