Det er efterhånden blevet en god solid hævdvunden klub-tradition, at det nye TR-år starter med en fælles TR-nytårskur hos Peter i Lundtofte – om end ikke i skoven; men i ”Hegnet”.
Det blev heller ikke anderledes i år, for Peter åbnede søndag den 6. Januar 2019 atter troligt og på gæstfri manér sin hyggelige garage for TR Registers medlemmer. Ca. 20 opstemte TR-mænd dukkede op ud af januar-mørket, og blev behørigt bænket ved det righoldige kaffe- og kagebord.
Snakken gik hurtigt muntert om alle de igangværende spændende TR-vinterprojekter som lige nu pågår i de travle garager, og luften blev hurtigt tæt af de mange gode råd og ideer, som livligt og generøst flød blandt deltagerne. Ind i mellem kom der også et par gode saftige røverhistorier på bordet – rigtigt hyggeligt samvær mellem gode klubkammerater.
Det skulle imidlertid ikke blot blive ved snakken alene. Peters snart flerårige projekt med total-renoveringen af en bedaget ”Frogeye” skulle afsluttes ved denne lejlighed - med en indviende motoropstart blandt venner. Det skal lige siges, at MG´en fremtrådte med en finish og stråleglans, som var den lige rullet ”af båndet” på Mercedes-fabrikkerne i Stuttgart – med andre ord i absolut bedre stand end ab fabrik ved sin første fødsel i gode gamle Abingdon.
Alle holdt vejret i forventningsfuld dødelig stilhed, da Peter beslutsomt drejede nøglen - efter et godt solidt velrettet sprøjt protein-gas durk lige ind i indsugningen på den dobbelte Weber. Kæmpeknald og rungende brag fra motorrummet – desværre kun efterfulgt af startmotorens snerren, som blev det eneste triste resultat. Benzinen strejkede sør´me.. Ikke et ondt ord om MG, men de hærdede TR-mænd kunne kun ønske Peter al mulig held og lykke med sit nu atter igangværende projekt. Vi satser alle helhjertet på, at motoren forhåbentlig spiller lystigt derudad, når vi atter mødes hos Peter til næste år.
Traditionen tro sluttede dagen med at værten hev en gammel ”på den gode måde” støvet super 8 frem fra gemmerne, hvor vi fik et indgående indblik i primitiv engelsk bilproduktion anno ca. 1935. Efterfølgende fik vi på en lidt nyere film heldigvis lejlighed til i fællesskab, at anerkendende kunne nyde Triumphs uforglemmelige præstationer på såvel Le Mans som i det vinterlige Rally Monte Carlo.
Afslutningsvis masser af gode håndtryk på, at vi går en forrygende TR-sæson 19 i møde, hvor vi på de mange allerede planlagte TR Register klub-køreture, igen sammen skal opleve vore kære TR-bilers ubestridte suveræne evne, til at få vores veteranblod til at rulle varmt derudad.
Ses vi?
Tekst: Johannes
Billeder: Peter