Det er efterhånden blevet en god solid hævdvunden klub-tradition, at det nye TR-år starter med en fælles TR-nytårskur hos Peter i Lundtofte – om end ikke i skoven; men i ”Hegnet”.

L1130390.JPG

Det blev heller ikke anderledes i år, for Peter åbnede søndag den 6. Januar 2019 atter troligt og på gæstfri manér sin hyggelige garage for TR Registers medlemmer. Ca. 20 opstemte TR-mænd dukkede op ud af januar-mørket, og blev behørigt bænket ved det righoldige kaffe- og kagebord.

L1130385.JPG

Snakken gik hurtigt muntert om alle de igangværende spændende TR-vinterprojekter som lige nu pågår i de travle garager, og luften blev hurtigt tæt af de mange gode råd og ideer, som livligt og generøst flød blandt deltagerne. Ind i mellem kom der også et par gode saftige røverhistorier på bordet – rigtigt hyggeligt samvær mellem gode klubkammerater.

L1130384.JPG

Det skulle imidlertid ikke blot blive ved snakken alene. Peters snart flerårige projekt med total-renoveringen af en bedaget ”Frogeye” skulle afsluttes ved denne lejlighed - med en indviende motoropstart blandt venner. Det skal lige siges, at MG´en fremtrådte med en finish og stråleglans, som var den lige rullet ”af båndet” på Mercedes-fabrikkerne i Stuttgart – med andre ord i absolut bedre stand end ab fabrik ved sin første fødsel i gode gamle Abingdon.

L1130386.JPG

Alle holdt vejret i forventningsfuld dødelig stilhed, da Peter beslutsomt drejede nøglen - efter et godt solidt velrettet sprøjt protein-gas durk lige ind i indsugningen på den dobbelte Weber. Kæmpeknald og rungende brag fra motorrummet – desværre kun efterfulgt af startmotorens snerren, som blev det eneste triste resultat. Benzinen strejkede sør´me.. Ikke et ondt ord om MG, men de hærdede TR-mænd kunne kun ønske Peter al mulig held og lykke med sit nu atter igangværende projekt. Vi satser alle helhjertet på, at motoren forhåbentlig spiller lystigt derudad, når vi atter mødes hos Peter til næste år.

Traditionen tro sluttede dagen med at værten hev en gammel ”på den gode måde” støvet super 8 frem fra gemmerne, hvor vi fik et indgående indblik i primitiv engelsk bilproduktion anno ca. 1935. Efterfølgende fik vi på en lidt nyere film heldigvis lejlighed til i fællesskab, at anerkendende kunne nyde Triumphs uforglemmelige præstationer på såvel Le Mans som i det vinterlige Rally Monte Carlo.

L1130396.JPG

Afslutningsvis masser af gode håndtryk på, at vi går en forrygende TR-sæson 19 i møde, hvor vi på de mange allerede planlagte TR Register klub-køreture, igen sammen skal opleve vore kære TR-bilers ubestridte suveræne evne, til at få vores veteranblod til at rulle varmt derudad.

Ses vi?

Tekst: Johannes
Billeder: Peter

2 år siden

Så er det i denne weekend at det berømte Kas Kastner Cup (opkaldt efter den nu afdøde Triumph Racing ikon, Kas Kastner) køres i Portland USA - er du til Race med Triumph så er det her det sker 👌😎🏎 ... Se mereSe mindre
Se på facebook

2 år siden

Meine Lieblings-Rennstrecke, der Nürburgring. Foto von einer GLP. Meine erste Veranstaltung, war auf dem Nürburgring, bei einer GLP, mit einem Steyer-Puch, 1965. ... Se mereSe mindre
Se på facebook

2 år siden

This is an appeal to anyone in Aarhus area who can maybe help me with my engine. I have rebuilt carbs and also did a top end rebuild, I have simply got something wrong, the RPM on my TR6 is too high (1400 snd increases when hot) meaning no town driving as I risk overheating. I have exhausted my limit of knowledge and need help, I guess on timing and fuel (its a carb version with 175s) , so please see this as a call for help to anyone who can recommend some help or can help in the Aarhus area. My recent planned road trip to Germany I had to cancel and want some summer driving. Richard ... Se mereSe mindre
Se på facebook