Hej jyske TR-ister!

Som I måske har læst i det seneste news letter fra TR-Register, er der blevet etableret en jysk division af klubben. Jeg er blevet bedt om at varetage tjansen som koordinator for aktiviteterne her i Jylland,  og i den forbindelse får I hermed en lille velkomsthilsen.

En klub bliver som bekendt aldrig mere end det, medlemmerne gør den til. Derfor bliver TR-Register heller ikke til mere end et navn og en ide, hvis vi medlemmer ikke gør noget aktivt for at gøre klubben levende. Jeg skal derfor opfordre til, at man ”tager chancen” og siger ja til et arrangement, siger ja til at mødes med andre klubmedlemmer eller måske endda tager initiativ til selv at lave et lille møde, en ekskursion eller lignende.
Det siger sig selv, at ikke alle medlemmer har tid og mulighed for at stable noget på benene, men bare det at deltage i en lille køretur med måske kun 3 – 4 biler, er med til at styrke klubben.
Har man ikke lyst til hyggearrangementer, er der jo også mulighed for at fokusere på det tekniske. De medlemmer, som ved noget om det tekniske, kunne måske lave et lille kursus for os andre novicer. Det kunne handle om et specifikt emne som f.eks. bagtøj eller bremser, men kunne også være et introducerende grundkursus til motorens opbygning eller andre basale emner. Selv om jeg efterhånden begynder at ane forskellen på et rat og en benzintank, er der oceaner af ting, jeg ikke ved noget om. Og sådan er der nok andre, der også har det.
Med andre ord: Der er mange muligheder for at give et bidrag til klubben. Så lad os komme ud af busken.

Ideen med en jysk afdeling er selvfølgelig ikke at lave ”en klub i klubben”, men derimod at etablere et netværk herovre. I dette netværk kan vi så forhåbentligvis hjælpe hinanden med et godt råd, diskutere vores fælles interesse eller – som nævnt – lave nogle små arrangementer.

I første omgang bliver der lavet en mailingliste, som vi kan bruge til kommunikation. Den er lige om hjørnet!

Lørdag d. 27 er der Automania i Silkeborg. Jeg har tænkt mig at tage af sted i ”Ræven” (som min 6`er af nu glemte årsager engang blev døbt) og gøre lidt PR for klubben. Hvis ikke andet, så bare sprede lidt flyers. Regner det, tager jeg alligevel turen, men i en af dagligdagsbilerne.
Men hvis der er andre, der har samme ide som mig, kunne vi måske kontakte arrangørerne og høre, om vi som klub kan få en udstillingsplads. Jeg står gerne for denne kontakt.
Under alle omstændigheder kunne det være sjovt at mødes, hvis I andre også tager af sted.

I hører nærmere mht. mailinglisten!

Ses derude!

Lars Skaanning, Agerbæk

Share →

4 Responses to Hils på Lars, Jyllandskoordinatoren

  1. Jens siger:

    Hej Lars
    Jeg har hermed fulgt din opfordring til at hilse på! Jeg selv er nyt medlem af TR-registeret, meldte mig ind for 7 minutter siden. Den mellemliggende tid har jeg brugt på at finde ud af hvordan man bruger jeres forum – det er dæleme ikke nemt at se, hvordan jeg skal åbne et nyt topic for at præsentere mig selv!
    I stedet bliver det så her: Jeg er 50 år gammel, bosiddene i Østjylland og har gennem mange år været medlem af Dansk Veteranbilklub. Har altid haft en passion for gamle biler og motorhistorie, og er nu ved at gøre noget ved det for alvor. Sagt mere direkte: Nu er der luft i økonomien til at anskaffe en ordentlig hobbybil. For mit vedkommende er udvalget begrænset af min højde(196 cm) og ikke af min smag. Jeg er på ingen måde fanatisk Triumph-mand, men synes omvendt også at det er fantastiske biler med masser af sjæl. Så det ender jo nok med en TR! Den rigtige bil er ikke fundet endnu, måske kan jeg trække på registerets ekspertise fremover? Lars Skotte fra Classic Car henviste mig til jer i TR-registret og har allerede selv været en stor hjælp. Jeg vil følge de forskellige aktiviteter via hjemmesiden, så jeg ved hvor jeg kan træffe jer andre i den virkelige verden. Vi ses derude!
    Venlig Hilsen Jens L, Fredericia

  2. admin siger:

    Hej Jens,

    Velkommen til.
    Mon ikke du kan klemme dig ned i en Triumph?
    Det må komme an på en prøve. 🙂

    Mvh.,
    Allan W

  3. Jens siger:

    Hej Allan
    Tak for velkomsten. Og jo, jeg tror der er en chance for at være i en TR, jeg har gode erfaringer med UK biler i den retning. Jeg har også været omkring diverse fora i UK, og fandt et indlæg fra en mand på 193cm. Han havde 3 gange kørt til Le Mans i sin TR uden at være “kvæstet” ved ankomsten, så helt galt går det ok ikke med pladsen. Jeg skal i øvrigt ud at prøvekøre én på søndag, så jeg bliver snart meget klogere!
    mvh Jens

  4. Skaanning siger:

    Hej Jens!

    Velkommen til! Altid rart med nye medlemmer og ansigter!

    Høje mennesker som dig kan skam godt sidde i en TR. Normalt monterer man ganske enkelt sædet nogle cm bag den originale position. Det er en uhyre simpel operation. Vores medlem Henrik Hjortkjær, som også er tårnhøj, har gjort dette, og fortæller med garanti gerne mere om det.

    Jeps, en TR en jo BILEN! Ikke bare fordi de er flotte og RIGTIGE sportsvogne, men også fordi de er lette at arbejde på og robuste. Dertil kommer (meget vigtigt), at det er let og billigt at skaffe stort set alle reservedele. I forhold til andre klassikere er selve bilerne bestemt også overkommelige rent prismæssigt Og så skal man heller ikke glemme back-up fra det entusiastiske klubmiljø i TR-register!

    TR-register råder over mange kloge hoveder, så hold dig ikke tilbage med spørgsmål. Handler det om TR6 er du velkommen til at ringe til mig (28475624).
    Jeg er afgjort ikke den mest lærde, men hvad angår 6`eren kan jeg da give en god “grundinformation” og evt. sende dig videre til de relevante eksperter fra klubben.

    Snakkes ved.
    Lars Skaanning

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

The world's most critical jewelry and watch model when it comes to put together income creates considerably more as compared to 2 / 3 of income for richard mille replica Swiss mother or father Richemont, however observe income have disappeared often while necklaces income have got boomed.