Den 26. februar åbnede Roald sin garage i Roskilde, for at fortælle om sit vinterprojekt: renovering og optimering af en ny motor til sin TR6. Ikke at TR6´eren manglede en motor. Der lå en fin TR6-motor bilen i forvejen. Men Roald elsker at sysle med teknikken, så da han faldt over en ledig TR6-motor hos et motorrenoveringsfirma, så kom tanken. Hvorfor ikke renovere den efter alle kunstens regler og sætte et par Webere på. Det burde kunne give lidt mere skub i 6´er-slæden.
Som tænkt så gjort, og det fortalte Roald os så om. Mange spørgsmål og mange forklaringer senere, skulle vi så overvære opstarten af nyheden. Den lød rigtig, rigtig godt. Ikke så buldrende som en klassisk TR6. Mere skarp i lyden, – men fed! Roald havde selvfølgelig lige været et smut på gaden med bilen dagen i forvejen. Det er svært at vente med at prøve, når man har gået hele vinteren og arbejdet. Og så skulle det nødigt gå galt, når der står 27 klubmedlemmer ved siden af og overværer opstarten.
Ifølge Roald, så kørte den “ret godt”. Der var smil på læben og drømmende øjne, da han fortalte om turen.
Renoveringen omfattede næsten alt, hvad man kan forestille sig at gøre ved en motor. Nye større stempler, skarpere knast, afvejning af plejlstænger, renovering af topstykke med meget, meget mere. Mange timer er lagt i processen og et større to-cifret tusindkronebeløb til reservedele og professionel hjælp fra et motorrenoveringsfirma, der har lavet det, der kræver specialmaskineri.
Ved samme lejlighed fik vi lejlighed til at beundre Roalds eget værksted. Der er styr på tingene. En fornøjelse at se, – og så blev vi rigeligt beværtede med kaffe, kager og vand´er.
Alt i alt en meget flot dag i garagen.
KUR