Mich giver god råd og vejledning

.
På en solbeskinnet oktober søndag var et Garagebesøg hos Mich Neergaard på agendaen. Mich som kører TR4 og blandt andet har en baggrund som værkfører på et autoværksted men nu lever som erhvervsdykker indledte mødet med at fortælle lidt om de forskellige biler han har arbejdet med gennem årrene, blandt andet Alfasud som nogen måske husker var det en bil som kunne gennemtære i løbet af få år. Den var bygget af russisk overskudsstål på en helt ny fabrik bygget til Alfasud i det sydlige Italien (heraf "sud") med EU støtte. Men det er jo en helt anden snak. Faktum var at nogle af Alfasud bilerne måtte bygges mere eller mindre op fra bunden efter ganske få år, hvilket var en interessant opgave for en pladesmed.

Mich har ALT hvad en pladesmed kan drømme om af udstyr + lidt ekstra og hans "hobby" værksted er absolut noget at det flotteste undertegnede har set....Suk hvem der bare havde 1/10 del af det udstyr og erfaringen med at bruge det på den rigtige måde. Alt er på hjul inklusive projekterne, de må ikke kunne stå i vejen for noget.

Vi så blandt andet et TR 4 projekt, hvor karossen er gennemrestaureret og malet, den venter nu på resten af delene. Et stort projekt kunne man se af det billedshow som Mich havde sat på en PC, der var masser af ormehuller de kendte steder før Mich gik i gang.

Mich er også i gang med en Mercedes SL 230 som lige havde fået gjort kølerhjelmen ca 1 tomme smallere for at den tidligere ejer kunne få plads til skærmene....! Benzintanken var en gammel oliedunk på taget! Kølerhjælmen har Mich genopbygget med aluminum så de rigtige dimensioner kom på plads. Mich var ikke helt tilfreds med karossen på den SL'er, idet den vidstnok var 3-4 mm ude af "vinkel" men ingen af de biler er helt ens i målene, hvad der er det rigtige mål var ikke til at finde ud af. Hvis bare vores TR biler var lige inden for 3-4 mm!!

Mich har som sagt meget specialudstyr og undertegnede fik prøvet et luft-værktøj til udboring af punktsvejsninger som gør, at man helt sikkert ikke borer ind i den sunde plade samtidig med at det er ret nemt at ramme selve spotten. Jeg drømmer stadig...

Vores webmekaniker fik kigget på tandstang, knokkelled og ratstammebøsninger, her er vidst nok at gøre til nogle lange vinteraftener, der var i hvert fald slør som en snekke styring, men bilen har tandstang....udstødningen fik også en ordentlig overhaling og her kom Mich's færdigheder med at tilpasse rør (bukket med svejseflamme og en ordentlig vægtstang) på prøve. Vi så også alle sammen bilen neden under og man må sige at bortset fra sløret i rattet og en dårligt samlet udstødning så var alt det andet "ret godt" og i orden med blandt andet et pulverlakeret chassis.
.

Et andet medlem fik skiftet sit PI pumperelæ, hvor "dark lord Lucas" havde været på spil igen, idet relæet kun virkede få timer. Men det blev ordnet på "garantien" og forhåbentlig til fuld tilfredshed.

Der blev snakket lidt Stromberg til SU konvertering og generelt om renoverede strømfordelere og hvad det gør for motorgangen. Et par dørpladeprojekter blev der også snakket om vi er nogle stykker som kaster os ud i det her hen over vinteren.

Sidst men ikke mindst blev der sparket dæk på en hel del vogne, også et par Austin Healeyer som havde sneget sig med til mødet...

På klubbens vejne tak til Mich for et fornemt arrangment, hvor vi var flere som gerne var blevet nogle flere timer især for at se nogle af de "mærkelige" maskiner til at forme pladedele i brug. Det kan vi måske komme til en anden gang?

(Skulle man have brug for Michs talenter er man velkommen til at ringe på tlf.: 21 65 69 66)

/Lars E. Nyegaard

- Tak til Peter Andersen for billederne.

Share →

One Response to Garagemøde – 17 oktober 2010

  1. Allan_TR4A siger:

    Tak for en hyggeligt eftermiddag hos Mich. Og en stor tak til Mich for at holde arrangementet og for at “justerer” udstødningen. Det var alletiders.

    Mvh.,
    Allan W
    TR4A IRS …nu med bedre lyd i udstødningen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

The world's most critical jewelry and watch model when it comes to put together income creates considerably more as compared to 2 / 3 of income for richard mille replica Swiss mother or father Richemont, however observe income have disappeared often while necklaces income have got boomed.