Den 27. Oktober tog Bjarne Roed og Lars E. Nyegaard til coordinators meeting i Oslo. Denne gang var klubben blevet inviteret til at fortælle om vores klub og for at søge om optagelse i det internationale TR - Samarbejde.

Første forsøg fandt sted allerede i 2010 da vi som nystartet klub blev inviteret af det belgiske TR Register til Europæisk Coordinators møde i Belgien. Ved hjælp af en særdeles negativ person relateret email fremsendt til de øvrige deltagere af den danske TR-Club blev vor deltagelse aflyst i sidste øjeblik inden mødet. Biletterne var allerede købt og vor manglende mulighed for deltagelse medførte ud over ærgrelserne kedelige følgeudgifter og en del negative holdninger.

Vi i TR-Register.dk knytter i løbet af 2011 og 2012 adskillige gode kontakter med det internationale forum og har møder med bl.a. TR Register UK, som  udtrykte en positiv holdning for vores optagelse i det internationale samarbejde. Tilsvarende kontakter knyttes til Tyskland, Holland og Schweiz.

Efter en del arbejde i kulisserne kom der et møde i stand medio august i år hvor undertegnede og Bjarne Roed deltog. TR-Club DK som i mellemtiden har skiftet formand 3 gange deltog med formand og næstformand.

Resultatet af mødet blev at begge klubber udtrykker en positiv vilje til at udbygge et samarbejde til glæde og gavn for medlemmerne.

På mødet i Oslo var ca. 25 repræsentanter fra de forskellige lande tilstede, men f.eks. den danske TR-Club stillede med 4 personer idet formanden Peter Böwadt og udenlandskoordinatoren Henrik Vikelgaard begge deltog med fruer.

Vi kom på som første indslag på mødets agenda. Chris Cunnington fra UK bød os velkommen og bad os fortælle lidt om klubben. Bjarne og jeg havde forberedt en Power point præsentation, hvor vi beskrev klubben og menneskerne bag. Den Gennemgik vi og så var der nogle få spørgsmål til vores klub som vi svarede på. Der var en rigtig god stemning og spørgsmålene gik mest på om vi havde et medlemsblad og om der var andre end TR ejere i klubben. Alt i alt rimelige og fredelige spørgsmål.

Herefter var der lidt forvirring omkring hvad TR-Club DK skulle præsentere på mødet. Den engelske koordinator, Chris Cunnington, forventede en præsentation fra dem men det blev der ikke noget ud af. TR-Club DK fik så lov til mundligt at fremføre deres sag. Her gik de til angreb må man sige og stemningen skiftede i lokalet. Peter Böwadt læste en engelsk version af mødereferatet fra vores fælles møde i Odense op og TR-Club DK fremførte efterfølgende at der ingen forskel var på de to klubber og at de burde lægges sammen med det samme, og derfor skulle vi ikke optages i det internationale samarbejde.

Herefter ønskede man med TR-Club DK diskutere og votere yderligere om vores optagelse og vi blev derfor sendt uden for døren og måtte vente pænt udenfor.

Efter et stykke tid blev vi inviteret inden for igen og Chris Cunnington oplyste at man havde stemt om vores optagelse og her var der 5 stemmer for, 5 stemmer i mod og 1 blank. Med andre ord sagen var uafgjort og vi kommer derfor ikke med i det international samarbejde i denne omgang.

 Chris udtrykte beklagelse og sagde "you will get there" men det blev altså ikke i den omgang.

Det blev ikke oplyst, hvem der var for og hvem der var i mod, men vi er senere blevet fortalt, at TR-Club stillede med en fuldmagt fra Italien så det er nemt et gætte fra hvem 2 af de negative stemmer kom fra.

Mvh Lars E. Nyegaard

2 år siden

Så er det i denne weekend at det berømte Kas Kastner Cup (opkaldt efter den nu afdøde Triumph Racing ikon, Kas Kastner) køres i Portland USA - er du til Race med Triumph så er det her det sker 👌😎🏎 ... Se mereSe mindre
Se på facebook

2 år siden

Meine Lieblings-Rennstrecke, der Nürburgring. Foto von einer GLP. Meine erste Veranstaltung, war auf dem Nürburgring, bei einer GLP, mit einem Steyer-Puch, 1965. ... Se mereSe mindre
Se på facebook

2 år siden

This is an appeal to anyone in Aarhus area who can maybe help me with my engine. I have rebuilt carbs and also did a top end rebuild, I have simply got something wrong, the RPM on my TR6 is too high (1400 snd increases when hot) meaning no town driving as I risk overheating. I have exhausted my limit of knowledge and need help, I guess on timing and fuel (its a carb version with 175s) , so please see this as a call for help to anyone who can recommend some help or can help in the Aarhus area. My recent planned road trip to Germany I had to cancel and want some summer driving. Richard ... Se mereSe mindre
Se på facebook