Søndag morgen klokken 9 mødtes 21 nypudsede TR biler op ved Strandgrillen i Frederikssund.

l1070674

Det var en flok af modellerne, der var både TR2, TR3, TR4, TR5 og TR6. I de fleste biler var der to personer, så vi var 32, der skulle ud at køre. Vejret var desværre noget overskyet, men det tog vi alle med godt humør. Vi startede med morgenkaffe, rundstykker og en ”lille en” til halsen.

l1070681

Alle fik udleveret udførligt materiale til hele turen, der var tilrettelagt som en Tulipantur, så Co-driveren kom på lidt af en opgave. Der var nogle færgetider, som skulle overholdes, så starttiden var præcis 9.30.

Første færge var til Orø, så turen til Hammer Bakke førte os ad snoede veje gennem Horns Herred. Vi kom forbi et par større gårde. Vi kom forbi Danmarks første storkollektiv Svanholm Gods. Alle biler blev ført over Isefjorden med trækfærgen til Orø. Efter planen var det meningen, at vi skulle køre rundt på Orø, men da der ikke var så længe til næste færge til Holbæk, kørte vi straks til ”færgeterminalen”. Vi fyldte hele færgen, det var et flot skue. Efter ankomsten til Holbæk gik turen videre mod vores spisested. Der blev kørt på små og lidt større veje.

l1070753

Vores frokoststop var på Hørby færgekro på Tuse Næs, hvor der var bestilt buffet. Det var dejligt at komme ind i varmen, for der var kommet lidt regndråber og det var heller ikke så varmt. Der var vist ikke nogen, der gik sultne fra borde, der var rigeligt at vælge imellem. Arrangøren af turen (Povl) var striks med tiden på grund af næste færge. Kl. 13.30 var der afgang. Turen fortsatte gennem Tuse Næs på små veje frem til Audebo. Lige inden vi nåede hovedvejen, åbnede Vorherre for sluserne, så fem biler stoppede op under nogle store træer, for at få ”tag” på.

l1070777

Vi skulle ud over Lammefjorden, hvor det gik over stok og sten, så pludselig opdagede vi, at de fem biler ikke var med. De havde fundet deres egen vej at køre. Godt mobilen er opfundet, så der blev ringet fra CO-driver til CO-driver og pludselig i Egebjerg var vi alle samlet igen. Så kunne vi i samlet trop fortsætte vores videre tur over Nykøbing til Rørvig. Vi blev sejlet til Hundested og den sidste færge fra Sølager til Kulhuse blev der kørt direkte til. Det var ikke så lang en tur. Det er en lille færge, der ikke kan have så mange biler, så vi måtte over ad 2 gange. Turen sluttede i Jægerspris, hvor vi troede, at ishuset havde åbent, men vi fik en lang næse og sagde farvel til hinanden, og tak for en god tur. Turen var på ca. 120 km, men var planlagt til flere km. Af hensyn til færgetider, megen god hyggesnak og ”tabte biler”, måtte turen over Klint udgå.

Der var en fotograf med på hele turen, han laver en film, som bliver lagt på hjemmesiden.
CO-driver Jane Petersen

Opdatering 1. marts 2014 ViaRETRO har lagt første del af videoen fra vores tur på deres hjemmeside.  Se mere ved at klikke på billedet.

Via retro

 

2 år siden

Så er det i denne weekend at det berømte Kas Kastner Cup (opkaldt efter den nu afdøde Triumph Racing ikon, Kas Kastner) køres i Portland USA - er du til Race med Triumph så er det her det sker 👌😎🏎 ... Se mereSe mindre
Se på facebook

2 år siden

Meine Lieblings-Rennstrecke, der Nürburgring. Foto von einer GLP. Meine erste Veranstaltung, war auf dem Nürburgring, bei einer GLP, mit einem Steyer-Puch, 1965. ... Se mereSe mindre
Se på facebook

2 år siden

This is an appeal to anyone in Aarhus area who can maybe help me with my engine. I have rebuilt carbs and also did a top end rebuild, I have simply got something wrong, the RPM on my TR6 is too high (1400 snd increases when hot) meaning no town driving as I risk overheating. I have exhausted my limit of knowledge and need help, I guess on timing and fuel (its a carb version with 175s) , so please see this as a call for help to anyone who can recommend some help or can help in the Aarhus area. My recent planned road trip to Germany I had to cancel and want some summer driving. Richard ... Se mereSe mindre
Se på facebook